تعویض روکش کابینت ام دی اف

تعویض روکش کابینت ام دی اف یک راهکار بسیار به صرفه برای نو کردن کابینت هاست. با تعویض روکش کابینت ها دیگر لازم نیست که پول و وقت و سرمایه زیادی را صرف کنید. بلکه با تغییر همان کابینت های قدیمی و کهنه خود می توانید یک آشپزخانه شیک و جدید بسازید. تعویض روکش کابینت یک روش بسیار عالی برای نو کردن آشپزخانه با بودجه کم است. همچنین شما می توانید با تعویض روکش، عمر کابینت های خود را افزایش دهید. در تعویض روکش، چارچوب اصلی کابینت ها حفظ شده و فقط روکش جدیدی نصب می شود. در این مقاله از پارت تجارت با ما همراه باشید تا با صفر تا صد تعویض روکش کابیت ام دی اف آشنا شوید.

صفر تا صد نحوه تغییر روکش کابینت و نکات ضروری آن

بهتر است تعویض روکش کابینت ام دی اف خود را به شخص حرفه ای بسپارید. تعویض روکش برای افراد عادی بسیار زمان بر است. اگر تعویض به درستی انجام نشود نتیجه کار برایتان بسیار ناامید کننده خواهد بود. در این صورت شما هم وقت خود را هدر داده اید و هم هزینه زیادی صرف کردید. اما اگر توانای انجام این کار را دارید طبق مراحل زیر اقدام کنید.

  • نکات ایمنی را رعایت کنید

از خودتان و سایر وسایل آشپزخانه مراقبت کنید. میز ها و کف آشپزخانه تان را بپوشانید. در صورت امکان وسایلی که جا به جا می شوند را به محل دیگری ببرید. مواظب باشید زمانی که از وسایل شیمیایی استفاده می کنید محافظ چشم و ماسک را فراموش نکنید. در طول کار برای جلوگیری از آسیب به دست هایتان دستکش بپوشید. با رعایت نکات ایمنی سلامت خود را تضمین کنید تا متضرر نشوید.

  • کابینت ها را از دیوار جدا کنید

در مرحله اول از تعویض کابینت ام دی اف، کابینت ها را با استفاده از وسایل لازم از روی دیوار جدا کنید. نکته قابل توجه این است که حتما کابینت ها را علامت گذاری کنید تا در موقع نصب مجدد به مشکل بر نخورید. نکته ضروری دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دقت و با حوصله کابینت ها را جدا کنید تا آسیب نبینند.

صفر تا صد نحوه تغییر روکش کابینت و نکات ضروری آن

  • سطح کابینت را تمیز کنید

قبل از انجام هر کاری سطح کابینت ام دی اف خود را به خوبی تمیز کنید. در هنگام تمیز کاری مواظب باشید تا علامت های را که برای نصب مجدد گذاشته اید را پاک نکنید. زمان بدهید که بعد از تمیز کردن ام دی اف ها کاملا خشک شوند.

  • دستگیره ها را تمیز کنید

قسمت های دستگیره چون مقداری سخت تمیز می شوند بهتر است آنها را بخیسانید. در یک تشت یا لگن بزرگ دستگیره ها را خیس کنید و اجازه دهید نیم الی یک ساعت درون آب بماند. قبل از آبکشی جهت اطمینان و تمیزی بیشتر با بررسی آن ها را بشویید.

  • روکش قبلی را از بین ببرید

در یک مکان که تهویه هوا دارد روکش کابینت ام دی اف را بردارید. بسته به نوع روکش از مواد مختلفی می توانید استفاده کنید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. زیرا هر نوع روکش مراقبت و یا برداشتن خاص خود را دارد. با کمک گرفتن از سمباده سخت، روکش قبلی را به طور کامل از بین ببرید. اگر می خواهید بدون استفاده از سنباده روکش را بردارید از الکل معدنی و اسفنج زبر کمک بگیرید. بهترین کار این است که روکش ها را در فضای باز از بین ببرید. توجه داشته باشد علامت های نصب مجدد را پاک نکنید و در صورت پاک شدن دوباره علامت گذاری کنید.

صفر تا صد نحوه تغییر روکش کابینت و نکات ضروری آن

روکش جدید را اعمال کنید

 بعد برداشتن روکش کابینت ام دی اف با استفاده از ماده پاک کننده و پر کننده، سوراخ ها و خراش های روی سطح چوب را ترمیم کنید. بعد از این کار سطح ام دی اف را به طور کامل آستر بزنید. سپس شروع به رنگ آمیزی کابینت ها بکنید. این کار را با آرامش و دقت انجام دهید و زمان بدهید تا رنگ خشک شود. سپس روکش جدید را نصب کنید.

تعویض روکش کابینت ام دی اف به تنهایی یک کار زمان بر و بسیار دشوار است. بهتر است این کار را یا به افراد متخصص بسپارید یا اینکه نیروی کمکی داشته باشید. در تغییر روکش می توانید رنگ کابینت های خود را تغییر دهید و تنوعی زیبا و به صرفه به وجود آورید. در نهایت با دیدن کابینت های جدید و به روز شده با هزینه ای کم شگفت زده خواهید شد.

 

افزودن دیدگاه