رنگ كردن ام دي اف روكش دار

خرید مجدد کابینت، کمد و در کل وسایل ساخته شده از ام دی اف هزینه زیادی می طلبد. با این حال گاهی به دلیل خراب شدن روکش یا تغییر رنگ آن مجبور به تعویض وسایل هستید. نگران نباشید. بدون صرف هزینه های سرسام آور قادر هستید مشکل خود را برطرف نمایید. رنگ کردن ام دی اف روکش دار می تواند تغییر اساسی در ظاهر وسایلتان ایجاد کند. در این مقاله از وب سایت پارت تجارت به بررسی صفر تا صد روش رنگ کردن ام دی اف می پردازیم. اگر قصد دارید ظاهری نو به وسایل خود بدهید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

راهنمای گام به گام رنگ کردن ام دی اف روکش دار

شاید گمان می کنید برای رنگ کردن ام دی اف باید تخصص بالایی داشته باشید. قطعا تخصص، مهارت و تجربه در انجام کار اهمیت زیادی دارند. با این حال با کسب اطلاعات کافی می توانید خودتان ام دی اف ها را رنگ کنید. کافی است با مراحل انجام کار آشنا شوید. در ادامه شما را با نحوه رنگ کردن ام دی اف آشنا می کنیم. دقت داشته باشید که تمام مراحل را به صورت قدم به قدم انجام دهید. توجه به تمام نکات ذکر شده ضرورت دارد. در صورت اهمال در کار ممکن است نتیجه رضایت بخش نباشد.

قدم اول - کارهای مقدماتی

قبل از آغاز رنگ آمیزی باید سطح ام دی اف را آماده کنید. در ابتدا درها را باز نمایید. پیچ ها و لولاها باید کاملا جدا شوند. پس از انجام این کار سطوح ام دی اف را به خوبی تمیز کنید. این کار برای رنگ کردن ام دی اف روکش دار کابینت بسیار ضروری محسوب می شود. چراکه ممکن است لایه هایی از چربی و روغن روی کابینت باشند. دقت کنید که اثری از لک یا چربی روی ام دی اف باقی نماند.

راهنمای گام به گام رنگ کردن ام دی اف روکش دار

 پس از انجام این کار سطوح را کاملا خشک کنید. گام بعدی سنباده کشی است. سطح ام دی اف را به خوبی سنباده بزنید. پس از تکمیل فرآیند سنباده کشی خرده های چوب، رنگ و سنباده را از سطح کار پاک نمایید. برای انجام این کار می توانید از جاروبرقی استفاده کنید. آخرین کاری که قبل از رنگ کردن ام دی اف روکش دار باید انجام داد اعمال پریمر است. پریمر سطح کار را برای پذیرش رنگ آماده می کند. یک لایه پریمر سیلر برای انجام کار کافی است. به خوبی آن را روی سطوح قرار دهید. پس از انجام این کارها می توانید عمل رنگ آمیزی را آغاز نمایید.

قدم دوم - رنگ آمیزی

پس از انجام تمام پیش نیازها نوبت به رنگ کردن ام دی اف روکش دار می رسد. ابتدا لبه های درونی را رنگ بزنید. دهانه ها را به خوبی به رنگ آغشته نمایید. سپس می توانید به سراغ درها و کشوها بروید. اگر ام دی اف شما ساده است رنگ کردن آن نیز آسان خواهد بود. در صورتی که کابینت یا کمد طرحدار باشد، باید برای رنگ آمیزی وقت بیش تری بگذارید. با دقت زیاد به رنگ آمیزی بپردازید. رنگ نباید در گوشه و کنار طرح انباشته شود.

راهنمای گام به گام رنگ کردن ام دی اف روکش دار

برای رنگ کردن ام دی اف به نکات زیر دقت نمایید:

  • لایه رنگ سبک باشد.
  • تمام بخش ها را به خوبی رنگ کنید.
  • تا می توانید تعداد ضربه های قلمو را کاهش دهید.
  • پس از یکبار رنگ آمیزی و با گذشت ۴ ساعت می توانید مجددا یک لایه دیگر به رنگ اضافه کنید.
  • قبل از آغاز لایه دوم سطوح را سنباده بزنید.
  • اگر از نتیجه کار راضی نبودید مجددا پس از صاف کردن سطوح با سنباده لایه سوم رنگ را آغاز کنید.

پس از اتمام رنگ آمیزی می توانید درها را با استفاده از پیچ و لولاها در جای خود قرار دهید. دقت نمایید که قبل از انجام این کار رنگ کاملا خشک شده باشد. لازم به ذکر است که زدن لایه سوم رنگ ضروری نیست. با این حال این کار می تواند استقامت و طول عمر رنگ را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

کلام آخر

رنگ کردن ام دی اف تغییری اساسی در ظاهر آن ایجاد می کند. علاوه بر آن هزینه تعویض وسایل را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد. این کار در چند مرحله انجام می گیرد. در این مقاله شما را با مراحل رنگ کردن ام دی اف روکش دار آشنا کردیم. برای کسب نتیجه ای مطلوب گام به گام این مراحل را انجام دهید. اگر به خواندن مقالاتی از این قبیل علاقه مند هستید، حتما سایر صفحات سایت پارت تجارت را نیز مشاهده کنید.

افزودن دیدگاه