هر ورق ام دی اف چند متر کابینت میدهد؟

امروزه کابینت های ام دی اف از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است که دلیل آن ماندگاری و زیبایی ورق ام دی اف است. همچنین تنوع این ورق ها به شکلی است که تمام سلیقه ها را پوشش می دهند. پس زمانی که متقاضی برای سفارش و خرید کابینت مدنظر به یکی از مراکز معتبر مراجعه می نماید با قیمت های مختلفی روبرو می شود. بنابراین بعد از قیمت در مورد اینکه هر ورق ام دی اف چند متر کابینت می دهد، سوال می پرسد. دراین مقاله از پارت تجارت به این سوال که «هر ورق ام دی اف چند متر کابینت میدهد؟» پاسخ می دهیم.

نحوه محاسبه تعداد ورق ام دی اف برای ساخت کابینت

نحوه محاسبه تعداد ورق ام دی اف برای ساخت کابینت را می توان از طریق یک مثال ساده توضیح داد. پس اگر هدف از ساخت کابینت یک جزیره باشد، بایستی ابعاد آن یا همان سه پارامتر اصلی طول، ارتفاع و عمق را در نظر گرفت. زیرا این پارامترها بر میزان ورق مصرفی از جنس ام دی اف بیشترین تاثیر را می گذارند. بنابراین برای راحتی کار سه پارامتر را با عدد در نظر گرفته و جزیره یا کانتر را به دو بخش بدنه و نما تقسیم بندی می کنیم. (طول جزیره 2m، ارتفاع 1m و عمق 60cm) همچنین ورق بدنه با سایز 183*366 و ورق نما و درب با سایز 244*122 مورد استفاده قرار می گیرد. درنتیجه مقدار متر مربع نما و بدنه به شکل زیر محاسبه می شود.

نما و درب 2*(6.*1) + 2*(1*2) = 5/2 متر مربع

طبقات داخلی و بدنه 4*(0.6*1) + 2*(1*2) = 4/8 متر مربع

نحوه محاسبه تعداد ورق ام دی اف برای ساخت کابینت

هر ورق ام دی اف چند متر کابینت میدهد؟

اینکه هر ورق ام دی اف چند متر کابینت می دهد، به سبک و نوع کابینت انتخابی بستگی دارد. پس اگر سبک کابینت مدرن باشد و نوع ورق مصرفی برای درب و نما از جنس هایگلاس ترک AGT با سایز 280*122 در نظر گرفته شود، هر ورق از جنس ام دی اف حدود 6 درب کابینت با سایز استاندارد 50*70 در دسترس ام دی اف کار می گذارد. همچنین هر متر کابینت به این شکل است که یک متر کابینت دیواری و یک متر کابینت زمینی را در بر می گیرد. پس هر یک متر از کابینت به 4 درب احتیاج دارد که 2 درب از آنها برای یونیت دیواری و 2 درب دیگر برای یونیت زمینی است. بنابراین هر ورق رنگی ام دی اف با سایز 280*122 برای ساخت 1/5 متر کابینت به کار می رود. (1m کابینت دیواری + 2m کابینت زمینی)

برای ساخت بدنه تمام کابینت ها از ورق های سایز بزرگ ام دی اف با ابعاد 366*183cm و رنگ سفید استفاده می شود. پس هر ورق MDF سایز بزرگ سفید رنگ تقریبا 1/5m از بدنه کابین را پوشش می دهد. (برای کابینت دیواری 1m از طول بدنه و برای کابینت زمینی 2m از طول بدنه)

نکته مهم در تعیین تعداد ورق ام دی اف مورد نیاز برای ساخت کابینت

نوع کابینت در مراحل ساخت آن و محاسبه تعداد ورق ام دی اف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین انواع کابینت ها به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:

  • کابینت زمینی
  • کابینت دیواری
  • کابینت ایستاده
  • کابینت بالای یخچال
  • کانتر یا جزیره
  • نما
  • ویترین دیواری

در مرحله نخست بایستی نوع کابینت را انتخاب نمود تا برای ورق MDF، متراژ کابینت را مشخص کرد. برای مثال در ساخت 1m کابینت دیواری باید یک پنجم از ورق سایز بزرگ را به کار برد. البته اگر 1m متر کابینت به صورت ایستاده ساخته شود باید نصف ورق سایز بزرگ را مورد استفاده قرار داد.

نکته مهم در تعیین تعداد ورق ام دی اف مورد نیاز برای ساخت کابینت

ابعاد هر ورق ام دی اف چقدر است؟

ورقه های MDF در اندازه های مختلفی ساخته می شوند که بسته به رنگ قابل تغییر است. بنابراین از رایج ترین ابعاد ورقه ها با جنس ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ابعاد 280*122 cm

این ورقه ها در اندازه 3/5 متر مربع تولید و به بازار عرضه می شوند. البته این ورقه ها از جنس هایگلاس یا براق هستند.

  • ابعاد 366*180 cm

ورق MDF با این ابعاد یکی از بزرگ ترین و رایج ترین ورقه ها است که در اندازه 6/5 متر مربع تولید و به بازار عرضه می گردند.

  • ابعاد 366*210 cm

این ورقه از بزرگترین سایز یعنی 7/5 متر مربع برخوردار بوده و نسبت به دیگر ورقه ها اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر هستند.

 

افزودن دیدگاه