بهترین رنگ کابینت ام دی اف

دکوراسیون آشپزخانه و رنگ کابینت از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است. آشپزخانه قلب و مورد توجه ترین مکان در خانه است پس لازم است به جزئیات آن توجه شود. رنگ کابینت ام دی اف اگر هماهنگ با دیزاین خانه و آشپزخانه نباشد میتواند تاثیری منفی بر دکوراسیون خانه داشته باشد. برای انتخاب رنگ جدا از سلیقه مشتری باید یک سری اصول هم در نظر گرفته شود. در ادامه مقاله به بررسی اصول و ایده های برای انتخاب رنگ کابینت ام دی اف می پردازیم.

کابینت جز اصلی ترین دکوراسیون در هر آشپزخانه

ترند ترین و پر استفاده ترین کابینت در آشپزخانه های امروزی کابینت ام دی اف است. بی شک کاربردی ترین قسمت دیزاین منزل کابینت های آشپزخانه است. شکیل بودن و انتخاب درست رنگ برای کابینت ها نقش موثری بر زیبا به نظر رسیدن کل خانه دارد. از آنجایی که در طراحی جدید خانه،  آشپزخانه ارتباط مستقیمی با نشیمن و پذیرایی دارد پس جذابیت کابینت ها بر جذابیت کلی خانه بسیار موثر است. اگر صاحب خانه در انتخاب کابینت ها دقت کافی نکند بعد از مدتی به طور کلی از دیزاین آشپزخانه خود ناراضی خواهد بود. زیرا رنگ و طرح و سبک کابینت از اصلی ترین قسمت های دکوراسیون آشپزخانه و کل خانه است.

اهمیت رنگ کابینت ام دی اف

مهم ترین نمای آشپزخانه نمایی است که از داخل نشیمن از طرح و رنگ کابینت دیده می شود. اگر انتخاب صاحب خانه در رنگ کابینت ها درست باشد تصویری شکیل و زیبا را از فضای آشپزخانه ایجاد می شود. رنگی که برای کابینت ام دی اف در نظر گرفته میشود بر نور و روشنایی آشپزخانه بسیار موثر است. رنگ کابینت ام دی اف کامل کننده دکوراسیون نه تنها اشپزخانه بلکه پذیرای و نشیمن هم هست.

کابینت جز اصلی ترین دکوراسیون در هر آشپزخانه

اصولی که برای انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باید در نظر گرفته شود

بعد از انتخاب طرح و سبک، مهم ترین انتخاب رنگ کابینت ام دی اف است. انتخاب ها و رنگ های متنوعی برای کابینت وجود دارد. اما ابتدا باید به اصول خاصی برا انتخاب توجه شود تا نتیجه مطلوبی به دست آید. مهم ترین اصول برای انتخاب بهتر رنگ کابینت که باید مورد توجه قرار بگیرد  به شرح زیر است.

  • ابعاد آشپزخانه

در انتخاب رنگ کابینت ها ابعاد و اندازه آشپزخانه بسیار مهم است. آشپزخانه ای که دارای ابعاد کوچک است با انتخاب کابینت روشن یا براق می توان فضای آن را دلباز تر و بزرگتر جلوه داد. اما برای آشپزخانه های بزرگتر رنگ های تیره برای گرم و صمیمی به نظر رسیدن فضا  انتخاب مناسب تری است. هرچند برای آشپزخانه های بزرگ محدودیت آنچنانی برای رنگ کابینت وجود ندارد اما برای آشپزخانه کوچک بهترین انتخاب استفاده از رنگ روشن است.

  • میزان نور موجود در اشپزخانه

اگر آشپزخانه نورگیر باشد و نور کافی داشته باشد گزینه های زیادی برای انتخاب رنگ کابینت ام دی اف وجود دارد. اما اگر آشپزخانه  در قسمت کم نور و تاریک خانه باشد لازم است که  از کابینت های با رنگ روشن استفاده شوند. کابینت های که روشن و حتی براق هستند با انعکاس نور به آشپزخانه روشنایی بیشتری می دهند. انتخاب کابینت ام دی اف تیره برای آشپزخانه کم نور باعث دلگیر شدن فضای آن می شود.

اهمیت رنگ کابینت ام دی اف

  • تناسب رنگ کابینت با سایر وسایل آشپزخانه

اگر رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه با کفپوش و دیوار ها و سایر وسایل خانه هماهنگی نداشته باشید باعث ایجاد بی نظمی میشود. رنگ متضاد و ناهماهنگ برای کابینت خانه را شلوغ و به هم ریخته نشان می دهد پس به هارمونی رنگ ها باید توجه شود.

  • سبک کابینت ها

رنگ کابینت ها بهتر است با در نظر گرفتن سبک کابینت ها و مدرن و کلاسیک بودنشان انتخاب شود. سبک مدرن به صاحب خانه حق انتخاب بیشتری در مورد رنگ کابینت میدهد اما برای سبک کلاسیک نمیتوان از هر رنگی استفاده کرد.

  • پرطرفدارترین رنگ کابینت ام دی اف

در کنار توضیحات گفته شده میتوان گفت انتخاب رنگ کابینت بستگی به سلیقه صاحبخانه و دیزاینر نیز دارد. رنگ های که امروزه برای کابینت ها بسیار مورد توجه قرار می گیرند سفید و ترکیب مشکی و سفید و قهوه ای و کرم هستند.

کلام پایانی

رنگ کابینت ام دی اف باید با توجه به نکات اصولی انتخاب بشود تا خانه و آشپزخانه را شکیل و زیبا جلوه دهد. اگر هنوز هم شک دارید که چه رنگی باید برای کابینت های خود استفاده کنید، کارشناسان تجارت پارت شما را راهنمایی می کنند؛ فقط کافی است با آنها تماس بگیرید.

افزودن دیدگاه