تخت‌خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف

در بیشتر مواقع برای خرید تخت‌ خواب این سوال پیش می آید که آیا تخت‌خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟ انتخاب هر کدام از این دو گزینه تاثیر بسزایی بر دو مورد می گذارد. اول اینکه کدام یک از این دو مورد هزینه کمتری در بر دارد و دوم اینکه کیفیت و رضایت از کدام بیشتر حاصل می شود. در همین مواقع است که بسته به جنس تخت‌خواب، باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم. به چند مورد از مزایا و معایب چوب و ام دی اف اشاره می کنیم.

تخت‌خواب دو نفره ام دی اف بهتره یا چوبی؟

تفاوت تخت‌خواب دو نفره ام دی اف و چوبی زیاد است. اما اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم جدا از هزینه بالای آن، باید بگوییم که از لحاظ سلامتی بدن و راحتی انسان تخت خواب چوبی بهترین گزینه است. دلیل انتخاب چوبی این است که از مواد شیمیایی و ضایعاتی در چوب استفاده نمی شود. به طور کلی اگر می‌خواهید بدانید که تخت خواب دو نفره ام دی اف بهتر است یا چوبی پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

10 تفاوت تخت‌خواب دو نفره ام دی اف و چوبی

همیشه این سوال پیش می آید که تخت‌خواب دو نفره ام دی اف بهتر است یا چوبی؟ در ادامه به بررسی این سوال می پردازیم.

تخت‌خواب دو نفره ام دی اف بهتره یا چوبی؟

1- استقامت و دوام: تخت‌خواب چوبی دارای استقامت زیادی است و دوام بالایی دارد. اگر می‌خواهید که یک تخت‌خواب با دوام داشته باشید سالهای زیادی عمر کند جنس چوب را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که نوع چوب ها با هم متفاوت اند برای مثال چوب بلوط نسبت به چوب سرو با دوام تر است. تخت‌خواب ام دی اف نیز هم دوام بالایی دارد اما نه به اندازه چوب چون ام دی اف در سفت کردن پیچ و مهره ها کمی ضعیف عمل می کند.

2- نگهداری: تخت‌خواب چوبی نیاز به مراقبت بیشتری دارد برای مثال لازم است که چوب رنگ شود چون احتمال پوسیدگی و حشره زدگی در چوب بیشتر است. در مقابل چوب ام دی اف اصلا نیازی به نگهداری ندارد.

3- قیمت: برای داشتن یک تخت‌خواب چوبی باید درختان زیادی از طبیعت کم شوند. سرانجام پس از قطع درختان فرآیند های طاقت فرسا و هزینه بر باید روی آنها انجام شوند تا یک سطح صاف و صیقلی درست شود. اما ام دی اف خاک اره و باقیمانده چوب ها بوده که تحت فشار و دما قرار داده می شود و به صورت ورقه های یکدست و صیقلی آماده کار می شود. پس در نتیجه قیمت ورقه های ام دی اف کمتر از تخته چوب ها است.

تخت‌خواب دو نفره ام دی اف بهتره یا چوبی؟

4- زیبایی و جذابیت: برای هر کسی که یک وسیله چوبی دارد قابل درک است که زیبایی بی نظیری دارد. اما این زیبایی و هنر واقعا سخت و طاقت فرسا است و باید این را هم در نظر داشت که چوب خالی آنچنان زیبایی را ندارد. اما در عوض ام دی اف صاف و هموار است و قابلیت سنباده زنی و ابزار خوری دارد.

5- تنوع طرح و رنگ: از لحاظ طرح و رنگ ورقه های ام دی اف تنوع بیشتری دارند، چون به صورت مصنوعی و به دست انسان ساخته می شوند.

6- عمر: عمر ام دی اف در برابر آفاتی چون موریانه، آتش سوزی، رطوبت و… بیشتر است. اما برای یک تخت‌خواب چوبی باید اصول مراقبت و نگهداری آن را بدانیم وگرنه عمر چندانی ندارند.

7- محبوبیت: اکثر مردم به دلیل مراقبت هایی که باید از چوب شود ترجیح می دهند ام دی اف را انتخاب کنند. در بین اینکه مردم تخت‌خواب چوبی را ترجیح می‌دهند یا ام دی اف؟ باید گفت ام دی اف انتخاب اکثریت مردم است.

8- با ارزش بودن: از دیرباز تا به الان وسایل چوبی ارزش زیادی داشته اند. به دلیل طبیعی بودن چوب و زیبایی بی نظیری که در چوب یافت می شود طرفداران خاص خود را دارد. اما ام دی اف به دلیل راحت به دست آمدنش و فراوانی آن ارزش کمتری نسبت به چوب دارد.

10 تفاوت تخت‌خواب دو نفره ام دی اف و چوبی

9- ظاهری طبیعی: ام دی اف به دلیل اینکه ضايعات چوب است ظاهر طبیعی کمتری دارد. اما چوب ظاهر طبیعی بودنش را حفظ می کند.

10- سازگار با محیط زیست: ام دی اف از چوب بازیافت شده ساخته می شود پس در نتیجه با استفاده از ام دی اف، محیط زیست را کمتر به خطر می اندازیم. اما برای هر وسیله چوبی یک درخت از طبیعت کم می شود. با توجه به تمام تفاوت هایی که در مورد ام دی اف و چوب بیان کردیم آیا تخت‌خواب دو نفره ام دی اف بهتر است یا چوبی؟

سخن آخر

اینکه تخت‌خواب دونفره ام دی اف بهتر است یا چوبی؟ کاملا به سلیقه هر فرد بستگی دارد. شما باید تمام شرایط و تفاوت هایی را که ذکر کردیم را در نظر داشته باشید و بهترین گزینه را که به سلیقه شما نزدیک بوده را انتخاب کنید و خرید خود را از پارت تجارت انجام دهید.

افزودن دیدگاه