معایب هایگلاس پاک چوب

گروه صنعتی پاک‌چوب یکی از بزرگترین تولید کننده‌های پنل‌های هایگلاس است. هایگلاس پاک‌چوب یک نوع ورق با مغزی ورق ام دی اف و با روکشی پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس است. معمولا ورق‌های هایگلاس تنها از یک‌طرف با پلکسی گلاس پوشیده شده و سمت دیگر ورق با لایه های ارزان‌تر پوشش داده می‌شود. ورق‌های هایگلاس که در ساخت کابینت، کمد دیواری و دکوری استفاده می شوند، مزایا و معایبی دارند. معمولا هایگلاس بیشتر به دلیل درخشندگی سطح و زیبایی‌اش شناخته می‌شود. اما معایب و مشکلاتی هم دارد که کمتر درمورد آن بحث می شود.

چند مورد از معایب و مشکلات هایگلاس پاک چوب

  • کاملا ضد آب نیستند و ممکن است تحت تاثیر رطوبت دچار آسیب شوند.
  • به علت درخشندگی سطح ورق‌های هایگلاس احتمال لکه پذیری و خش پذیری بالایی دارند.
  • لبه‌های ورق آن تیز است.
  • در اثر حرارت تغییر رنگ می‌دهد.
  • ورق‌های هایگلاس معمولاً یک طرفه هستند و سمت دیگر آن، لایه پلکسی گلاس ندارد.

چند مورد از معایب و مشکلات هایگلاس پاک چوب

 کیفیت و مرغوبیت هایگلاس پاک چوب در مقایسه با دیگر شرکت‌های تولیدکننده متفاوت است. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم بیشتر درخصوص معایب هایگلاس پاک‌چوب و روش‌های مراقبت از آن بنویسیم. تا در نهایت از انتخاب و خریدتان رضایت بیشتری داشته باشید. اگر قصد سفارش و خرید تولیدات هایگلاس پاک‌چوب را دارید، تا انتهای این مقاله از پارت تجارت همراه ما باشید.

آیا هایگلاس پاک چوب نقاط ضعف دارد؟

بدیهی است که هر برند چوبی علاوه بر نقاط قوت، معایب و نقاط ضعفی هم دارد. اما در نظر داشته باشید که جنس مرغوب و باکیفیت هایگلاس پاک چوب رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. در واقع هر چه مواد استفاده شده نامرغوب باشند، این نقاط ضعف هم بیشتر هستند. بنابراین ضروری است که قبل از خرید حتما با افراد متخصص مشورت کنید. برخی از معایب هایگلاس در زیر ذکر شده است.

  • لک پذیری و خش پذیری: لک پذیری و خش پذیری از معایب مهم هایگلاس است. اما این عیب چندان جدی‌ای نیست که شما را از خرید منصرف کند. زیرا لک ها به راحتی و با یک دستمال مایکروفایبر پاک می‌شوند. خش پذیری هم با انتخاب متریال باکیفیت ضدخش برطرف می‌شود.
  • تاثیر رطوبت بر هایگلاس: ورق‌های هایگلاسی که به کابینت تبدیل می‌شوند و در قسمت‌هایی از آشپزخانه قرار می‌گیرند، با آب و رطوبت تماس زیادی دارند؛ مثل زیر سینک. یکی از معایب کابینت‌های گلاس این است که تحت تاثیر رطوبت از هم باز می‌شوند. راه حل این مشکل نیز آب‌بندی قسمت‌های برش خورده است. با استفاده از چسب آکواریوم می‌توان آن‌ها را آب بندی کرد.
  • تغییر رنگ هایگلاس: حرارت و نور مستقیم آفتاب می‌تواند باعث تغییر رنگ هایگلاس شود. این اتفاق بیشتر برای متریال های بی‌کیفیت می‌افتد. به دلیل اینکه تغییر رنگ کابینت های هایگلاس جبران ناپذیر است و احتمالا مجبور شوید آن قطعه زرد شده را تعویض کنید، بهتر است از همان ابتدا جنس مرغوبی را برای کابینت‌ یا دکور هایگلاس خود انتخاب کنید.

آیا هایگلاس پاک چوب نقاط ضعف دارد؟

  • لبه‌های تیز هایگلاس چوب: مورد دیگری که یکی از معایب محصولات هایگلاس به شمار می‌رود؛ ایجاد لبه‌های تیز در قسمت اتصالات گوشه‌های کابینت است. این مورد ایمنی کابینت را خیلی پایین می‌آورد و می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. برای رفع این مشکل از لبه گیرهای پلاستیکی استفاده کنید. تنها موضوعی که باید در این مورد به آن توجه شود این است که حتماً از لاستیک‌های مناسبی استفاده کنید تا به زیبایی کابینت‌های شما خدشه‌ای وارد نکند.
  • ورق یک طرفه هایگلاس: به دلیل گران بودن پوشش پلکسی گلاس، ورق ام دی اف را فقط از یک طرف هایگلاس می‌کنند و طرف دیگر معمولا با روکش ارزان‌تری پوشانده می‌شود. برای کابینت‌هایی که باید هر دو طرف ورق هایگلاس باشد از ورق هایگلاس دوبل استفاده می‌شود، یعنی اینکه دو ورق هایگلاس را به هم می‌چسبانند و با این کار ضخامت ورق زیاد می‌شود.

ورقه‌های ‌هایگلاس موجود در بازار با مواد اولیه و کیفیت‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. معمولاً برندهای معروف‌تر و شناخته‌ شده‌تر انتخاب بهتری هستند. نداشتن موج روی ورقه ‌هایگلاس یکی از نشانه‌های مرغوبیت آن است که باید قبل از خرید به آن توجه شود.از جمله مواردی که روی قیمت هایگلاس پاک چوب تاثیر می گذارد سایز، رنگ و مواد اولیه بکار برده شده در آن می باشد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد هایگلاس بدانید این است که حتما جنس و کیفیت مرغوب را انتخاب کنید. سعی کنید از افراد ماهر و باتجربه‌ای برای این کار کمک بگیرید. در کنار همه معایب تولیدات هایگلاس، هنوز هم خیلی از افراد دوست دارند از آن در خانه‌ها و به خصوص آشپزخانه‌های خود به عنوان کابینت استفاده کنند. در این شرایط لازم است تا حتماً با روش‌های نگهداری و مراقبت از هایگلاس به خوبی آشنا باشید. در این مقاله از پارت تجارت با تحلیل و بررسی و بیان نقاط ضعف و معایب هایگلاس پاک چوب سعی کردیم به شما مخاطبان کمک کنیم؛ تا با در نظرگرفتن این موارد انتخاب درستی داشته باشید.

افزودن دیدگاه