چگونه لکه روغن از روی کابینت پاک کنیم

وجود لکه روغن روی سطوح مختلف مخصوصاً روی کابینت در تمام آشپزخانه‌ها یکی از مهمترین مشکلاتی است که خانم‌ها با آن مواجه هستند. این مشکل در کابینت‌های مختلف مانند کابینت‌های بغل گاز بیشتر دیده می‌شود، به همین دلیل یکی از مهمترین سوالات برای بسیاری از افراد این است که چگونه لکه روغن را از روی کابینت پاک کنیم؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ راه حل مهم و اساسی برای پاک کردن لکه روغن از روی کابینت را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات جامع و کامل در این مقاله با ما همراه باشید.

10 ترفند عالی پاک کردن چربی روغن از روی کابینت

  • استفاده از ترکیب آب و سرکه

برای پاک کردن چربی روغن از روی کابینت می‌توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید آب و سرکه را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس آن را روی لکه روغن بمالید. یکی از مسائل مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که نباید آب و سرکه به صورت مستقیم روی لکه روغن اسپری شود و یا روی آن ریخته شود، زیرا ممکن است کابینت را خراب کند. برای استفاده از ترکیب آب و سرکه روی کابینت باید این ترکیب را روی دستمال بریزید و آن را روی سطح مورد نظر بمالید تا لکه روغن پاک شود.

  • استفاده از ترکیب وازلین و لیمو

برای استفاده از ترکیب وازلین و لیمو مقداری وازلین را داخل ظرف بریزید، سپس لیمو ترش را از وسط نصف کرده و داخل وازلین قرار دهید و روی لکه چربی بمالید. با استفاده از این روش لکه چربی کم کم از بین می‌رود. سپس می‌توانید سطح را با استفاده از یک دستمال خشک به صورت کامل پاک کنید.

10 ترفند عالی پاک کردن چربی روغن از روی کابینت

  • استفاده از جوش شیرین و نمک

برای پاک کردن لکه چربی از روی کابینت می‌توانید مقدار جوش شیرین را با نمک مخلوط کنید و سپس کمی آب و یا سرکه به آن بیفزایید. این ترکیبی معجزه آسا برای از بین بردن لکه چربی است. ساده بودن مواد اولیه استفاده شده در آن یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ترکیب است.

  • استفاده از شامپو فرش

برای از بین بردن روغن از روی کابینت می‌توانید مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک اسفنج لکه را به صورت کامل از بین ببرید. اگر کابینت‌های شما فلزی است، بعد از استفاده از ترکیب شامپو فرش و آب حتماً با استفاده از یک دستمال خشک سطح مورد نظر را پاک کنید، زیرا در صورت باقی ماندن آب و شامپو فرش روی کابینت فلزی امکان زنگ زدن کابینت وجود دارد.

  • استفاده از دستمال مرطوب شده با الکل

برای استفاده از دستمال مرطوب شده با الکل در ابتدا با استفاده از یک دستمال خاک روی سطح را به صورت کامل از بین ببرید سپس یک دستمال را با استفاده از الکل مرطوب کنید و آن را برای مدت زمان چند دقیقه روی لکه روغن بگذارید. بعد از چند دقیقه متوجه می‌شوید که لکه روغن نرم شده است و با یک تلاش کوچک به راحتی از روی سطح پاک می‌شود. این روش برای از بین بردن روغن از روی کابینت فلزی معجزه‌آسا و عالی است، اما روی کابینت ام دی اف نیز می‌تواند روشی کارآمد باشد.

10 ترفند عالی پاک کردن چربی روغن از روی کابینت

  • استفاده از خمیر جوش شیرین

برای از بین بردن لکه با استفاده خمیر جوش شیرین می‌توانید در ابتدا مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری در بیاید. سپس خمیر به دست آمده را روی قسمت‌هایی که چربی دارند بمالید و بعد از گذشت مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه چربی را با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید. در نهایت با یک دستمال خشک دستمال کشی را تمام کنید.

استفاده از خمیر جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌ها مزایای زیادی دارد. مهمترین مزایای استفاده از این محصول عدم آسیب جوش شیرین به طبیعت، حساسیت زا نبودن این محصول و در دسترس بودن دائمی آن است.

  • استفاده از خمیر دندان

برای از بین بردن لکه‌های چربی قدیمی که برای مدت زمان طولانی روی سطح باقی مانده‌اند، می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. برای این منظور مقداری از خمیر دندان را روی لکه چربی قرار دهید و بعد از گذشت مدت زمان ۵ دقیقه با استفاده از دستمال مرطوب آن را پاک کنید. به همین سادگی می‌توانید اثر معجزه‌آسای این کار را مشاهده کنید. برای استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن چربی روغن باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  1. خمیر دندان تنها برای لکه‌هایی که برای مدت زمان طولانی روی سطوح باقی مانده‌اند، کاربرد دارد.
  2. برای از بین بردن لکه به هیچ عنوان نباید تمامی سطوح کابینت را به خمیر دندان آغشته کنید و تنها باید خمیر دندان را روی لکه روغن بمالید.
  • استفاده از اسپری پاک کننده سطوح

اسپری پاک کننده سطوح در برندهای مختلفی در بازار قابل خریداری است و یکی از راه‌های ساده و تاثیرگذار برای پاک کردن لکه چربی و روغن از روی کابینت به شمار می‌رود. شیمیایی بودن اسپری پاک کننده یکی از مشکلاتی است که در هنگام استفاده از این محصول حتماً باید به آن توجه داشت تا استفاده از این محصولات به حداقل میزان ممکن برسد.

  • استفاده از چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای به راحتی می‌تواند لکه روغن را از روی سطوح مختلف پاک کرده و از بین ببرد. برای استفاده از چای کیسه‌ای در ابتدا چای را داخل آب جوش قرار دهید و بعد از خیس خوردن کامل تمامی قسمت‌های چای کیسه‌ای، آن را روی لکه روغن و چربی قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چای کیسه‌ای را از روی لکه بردارید و سپس آن را با استفاده از یک دستمال پاک کنید.

10 ترفند عالی پاک کردن چربی روغن از روی کابینت

  • استفاده از پارچه میکرو فایبر

پارچه‌هایی که با نام پارچه میکرو فایبر در بازار موجود هستند راحت‌تر از پارچه‌های دیگر و حتی دستمال کاغذی می‌توانند لکه‌هایی مانند لکه روغن‌ را از روی کابینت پاک کنند. پارچه میکرو فایبر، پارچه‌ای فوق العاده جاذب و دارای بار منفی است و همین موضوع باعث می‌شود به راحتی لکه روغن را به خود جذب کرده و از بین ببرد. برای استفاده از این پارچه بهتر است کمی آب و یا سرکه سفید روی پارچه بریزید و سپس آن را به صورت دورانی روی لکه روغن مالش دهید تا لکه به صورت کامل از بین برود.

 

افزودن دیدگاه