تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش شیرین

ام‌دی‌اف (MDF) یکی از متریال‌های پرکاربرد و محبوب برای ساخت کابینت به شمار می‌رود. با وجود اینکه این نوع گنجه‌ها طرفداران بسیاری دارند، اما برخی افراد نحوه تمیز کردن آن‌ها را به درستی نمی‌دانند. برای برق انداختن وسایل MDF روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش شیرین را به شما شرح خواهیم داد. با شناخت این روش استاندارد می‌توانید بدون اینکه آسیبی به کمدهای خود بزنید، آن‌ها را به خوبی تمیز کنید. از شما عزیزان دعوت می‌نماییم که تا انتهای مقاله با پارت تجارت همراه باشید.

مراحل تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موثرترین مواد برای پاک کردن لکه‌های سخت از روی کمدهای چوبی است. برای تمیز کردن کابینت‌های MDF با جوش شیرین در ابتدا لازم است که شوینده مناسب را درست کنید. برای این منظور باید یک قسمت جوش شیرین را با دو قسمت آب در ظرفی کوچک مخلوط نمایید تا خمیری شبیه خمیر دندان داشته باشید. خمیر حاصل را با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز روی سطح مورد نظر بمالید. از اسفنج، ابر مرطوب، مسواک نرم یا برس پلاستیکی نیز می‌توانید برای مالیدن خمیر روی سطح کمک بگیرید.

برای اثربخشی بهتر این ماده بهتر است که خمیر بدست آمده چند دقیقه روی نقاط کثیف باقی بماند. در نهایت با استفاده از یک دستمال نخی مرطوب لکه‌های روی MDF را پاک کنید. دقت داشته باشید که این کار باید به آرامی صورت گیرد. سطح مورد نظر را بار دیگر با یک پارچه مرطوب شده با آب تمیز نموده و سپس رد رطوبت را با یک حوله نرم یا دستمال نخی خشک نمایید. لازم به ذکر است که نباید برای نظافت کمدهای MDF از مقدار زیادی آب استفاده کرد. در واقع یک دستمال خیس برای پاک کردن خمیر از روی سطح کافی است. 

ترکیب آب، سرکه و جوش شیرین نیز برای از بین بردن انواع لکه‌های غذا به ویژه لکه‌های چربی باقیمانده روی سطوح ام‌دی‌اف بسیار موثر است. مخلوط بدست آمده با وجود قدرت تمیزکنندگی قوی به ورق‌های ام‌دی‌اف آسیب نمی‌رساند. برای درست کردن این محلول خانگی باید به یک لیوان آب و سرکه یک قاشق جوش شیرین اضافه کنید.

مراحل تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش شیرین

نکات مهم درباره نگهداری از کابینت های ام دی اف

ام‌دی‌اف متریالی بسیار رایج و اقتصادی در صنایع مبلمان، کابینت سازی، سرویس خواب و غیره است. این متریال مقاومت نسبتا خوبی دارد و همچنین می‌توان روی آن روکش‌های مختلفی استفاده کرد. اما این ورق‌های چوبی معایبی نیز دارند. برای مثال اگر کابینت‌های ام‌دی‌اف در معرض نفوذ آب قرار بگیرند، به احتمال زیاد متورم خواهند شد. هر چند که روکش‌های ضد آب تا حد قابل توجهی این مشکل را حل کرده‌اند.

  • اول مراقبت، سپس نظافت

پیش از آنکه به فکر یادگیری نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش شیرین و سایر مواد باشید، ابتدا باید نحوه مراقبت از آن را بیاموزید. مطمئنا هیچ فردی دوست ندارد که کمدهایش آسیب ببینند، اما تمیز شوند. ورق‌های ام‌دی‌اف اکثرا دارای روکش هستند و تا حد زیادی به آن‌ها آسیب وارد نمی‌گردد. اما در صورتی که بخواهیم مبحث مراقبت از گنجه‌های ساخته شده از MDF را به طور خلاصه شرح دهیم، باید بگوییم که رطوبت نباید برای مدت زمان طولانی روی این وسایل باقی بماند. همچنین این مصنوعات چوبی نباید برای ساعت‌های زیاد در تماس مستقیم با آب باشند. زیرا در این شرایط رطوبت به روکش کمدها نفوذ کرده و به متریال اصلی آن آسیب می‌رساند.

  • پیشگیری کم هزینه تر از درمان!

درباره تمیز کردن کابینت ام‌دی‌اف با مواد مختلف این اصل صادق است که پیشگیری همیشه کم هزینه‌تر از درمان است. اگر شما هر چند روز یکبار تنها با یک دستمال نرم و نخی، گرد و غبار، چربی و دوده‌های روی گنجه‌های آشپزخانه خود را تمیز کنید، نیازی به استفاده از مواد شوینده خانگی و صنعتی نخواهید داشت. زیرا نظافت مصنوعات چوبی در فواصل زمانی کوتاه (مثلا هر هفته) مانع از ثابت شدن آلودگی‌ها روی سطوح می‌شود. بنابراین ساده‌ترین روش نظافت کمدها و گنجه‌های MDF، گردگیری زود به زود آن‌ها است. 

  • استفاده از مواد و محلول های جادویی نظافت

اگر مصنوعات چوبی ساخته شده از MDF شما به هر دلیلی نیاز به نظافت اساسی داشتند، باز هم مشکلی نیست. زیرا امروزه مواد شوینده تخصصی و صنعتی کابینت‌های چوبی نیز در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. علاوه بر این ترکیب‌های خانگی نیز در این زمینه بسیار موثر هستند. برای مثال ترکیب آب و جوش شیرین برای تمیز کردن ورق‌های ام‌دی‌اف معجزه می‌کند.

نکات مهم درباره نگهداری از کابینت های ام دی اف

سخن پایانی

نظافت هر بخش از خانه بسیار مهم است. اما از آنجایی که غذا در آشپزخانه پخته شده و ظروف طبخ نیز در کابینت‌ها نگهداری می‌شوند، باید به نظافت این بخش از خانه بیش از سایر نقاط حساس بود. یکی از فعالیت‌های مهم که در آشپزخانه باید به آن توجه کرد، شیوه نظافت کابینت MDF با مواد مختلف است. در این مطلب به شرح مراحل تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش شیرین پرداختیم. با مطالعه این مقاله و دنبال کردن دستورالعمل‌های ارائه شده، شما می‌توانید به سادگی در خانه کمدهای ام‌دی‌اف خود را برق بیاندازید.

 

افزودن دیدگاه