رنگ کابینت سفید با چه رنگی ست می‌شود؟

سفید یکی از رنگ‌های مورد علاقه برای کابینت است. دلیل این امر هم می‌تواند حس آرامش و پاکیزگی این رنگ باشد. رنگ سفید به راحتی لکه‌ها را نمایان می‌کند. این ویژگی می‌تواند حسن این رنگ هم محسوب شود؛ زیرا به راحتی می‌توان لکه‌های کابینت را در همان ساعات اولیه پارک کرد. مسئله‌ای که برای رنگ سفید مطرح می‌شود، این است که این رنگ با چه رنگ‌های دیگری همخوانی دارد؟ در ادامه مطلب به این پرسش، پاسخ خواهیم داد.

ترکیب چه رنگی با سفید برای آشپزخانه مناسب است؟

رنگ سفید یک رنگ رویایی و آرامش‌بخش برای خانه به خصوص آشپزخانه است. انتخاب این رنگ برای کابینت‌ها، یک انتخاب شجاعانه محسوب می‌شود. برای تکمیل زیبایی آشپزخانه، در نهایت بهتر است از یک رنگ دیگر هم استفاده شود. آن رنگ می‌توان هم در دسته رنگ‌های تیره و هم رنگ‌های روشن قرار گیرد. در ادامه ترکیب رنگی سفید با انواع دیگر رنگ‌ها را شرح می‌دهیم.

  • ترکیبی مدرن، ترکیب سفید و طوسی

اگر علاقه شما به رنگ‌های خنثی است، بهترین انتخاب می‌تواند برایتان رنگ طوسی باشد. انتخاب رنگ طوسی در کنار سفید، یک ترکیب بسیار زیبا و البته مدرن را پدید می‌آورد. اگر علاقه دارید، رنگ اصلی و زمینه شما سفید باقی بماند، می‌توانید تنها بخشی از کابینت‌ها را طوسی کنید و یا از این رنگ برای چهارچوب کابینت استفاده کنید؛ اما در اغلب ترکیبات این دو رنگ، طوسی نقش اصلی را بازی می‌کند و رنگ سفید در حاشیه قرار می‌گیرد.

  • سفید طلایی، ترکیبی کلاسیک

اگر به دکوراسیون کلاسیک برای خانه خود علاقه دارید، بهترین انتخاب می‌تواند برای شما، ترکیب رنگ سفید همراه با طلایی باشد. رنگ طلایی را اغلب در دکوراسیون‌های کلاسیک، تجملی و لاکچری مشاهده می‌کنید. از طرفی ترکیب این دو رنگ، از رنگ سفید، یک رنگ حاشیه‌ای می‌سازد و رنگ طلایی را به رنگ اصلی دکوراسیون شما بدل می‌کند.

برای جلوگیری از به حاشیه رفتن رنگ سفید در ترکیب سفید با طلایی، می‌توانید رنگ اصلی کابینت‌های خود را سفید کرده و تنها حاشیه‌های آن را طلایی کنید. این‌گونه ظاهری زیبا و البته جدید و غیرتکراری نیز به آشپزخانه خود داده‌اید.

ترکیب چه رنگی با سفید برای آشپزخانه مناسب است؟

  • سراسر آرامش، ترکیب سفید و آبی

اگر به دنبال ایجاد فضایی مملو از آرامش برای خانه خود هستید، ترکیب سفید و آبی می‌تواند انتخابی بسیار هوشمندانه باشد. این دو رنگ در ترکیب با یکدیگر فضایی بسیار زیبا و خیره‌کننده را خلق می‌کنند. ایجاد حس شادابی از دیگر ویژگی‌های این ترکیب رنگی خارق‌العاده است.

  • خلق حس طبیعت با ترکیب سفید و رنگ چوب

استفاده از چوب و یا متریالی با طرح چوب، یکی از انتخاب‌های بسیار عاقلانه برای ست کردن رنگ سفید است. با وجود این ترکیب می‌توانید یک آشپزخانه به سبک مدرن برای خود داشته باشید. از طرفی وجود چوب در خانه، احساس زنده کردن طبیعت را هم به همراه دارد. ترکیب این مدل با رنگ سفید، آشپزخانه‌ای سراسر آرامش را برای شما به وجود می‌آورد. اگر به سبک‌های مدرن و مینیمال هم علاقه دارید، باید گفت بهترین انتخاب همین ترکیب رنگ سفید با طرح چوب است.

  • ایجاد حس طراوت در خانه با ترکیب سبز و سفید

رنگ سبز از جمله رنگ‌هایی است که به تازگی برای استفاده در دکوراسیون خانه، ترند شده است. از این ترکیب رنگی می‌توانید برای ایجاد حس طراوت و شادابی در خانه استفاده کنید. اگر سبک دکوراسیون مورد علاقه شما، بوهو است، ترکیب رنگی سبز و سفید نیز باید موردعلاقه‌تان باشد. از طرفی این ترکیب رنگی را می‌توانید با استفاده از گل و گیاه‌های فراوان در آشپزخانه به وجود آورید. استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی کابینت‌ها و رنگ سفید به عنوان رنگ قفسه‌ها، می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای دکوراسیون آشپزخانه باشد.

  • ترکیبی پرهیجان، ترکیب سفید و قرمز

رنگ‌های گرم، از جمله رنگ‌هایی هستند که به آسانی با سفید هماهنگ می‌شوند. رنگ قرمز نیز یکی از انواع رنگ‌های گرم است. ست کردن رنگ قرمز با رنگ سفید می‌تواند یک انتخاب شجاعانه برای دکوراسیون آشپزخانه باشد. فقط کافی است تردید را برای انتخاب این رنگ به دل خود راه ندهید.

رنگ قرمز را می‌توانید در قسمت‌هایی از آشپزخانه مانند بدنه جزیره، اپن آشپزخانه و حتی قفسه‌ها به کار ببرید. شاید به‌ کارگیری این رنگ به عنوان رنگ اصلی کابینت‌ها، چندان مناسب به نظر نیاید؛ ولی حتی می‌توانید برای بدنه اصلی کابینت‌ها، از رنگ قرمز استفاده کنید و رنگ سفید، رنگ حاشیه‌ای شما باشد.

ترکیب چه رنگی با سفید برای آشپزخانه مناسب است؟

کابینت سفید و رنگ چوب روشن

کابینت سفید و رنگ چوب روشن ترکیبی جذاب و دلنشین در طراحی داخلی آشپزخانه است که همزمان با ایجاد حس مدرن، گرمای طبیعی چوب را نیز به فضا می‌آورد. این ترکیب به دلیل سادگی و زیبایی که دارد، در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از طراحان و مشتریان قرار گرفته است.

در این سبک، رنگ سفید کابینت‌ها باعث می‌شود که آشپزخانه بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. سفید به عنوان رنگی خنثی، به راحتی با سایر رنگ‌ها و متریال‌ها ترکیب می‌شود و زمینه‌ای مناسب برای استفاده از عناصر دکوراتیو دیگر ایجاد می‌کند. از طرف دیگر، استفاده از رنگ چوب روشن به فضا گرمای طبیعی و حس دعوت‌کننده‌ای می‌بخشد که تعادل و هماهنگی بین سردی رنگ سفید و گرمای چوب را به ارمغان می‌آورد.

کابینت سفید و رنگ چوب روشن، مناسب افرادی است که به دنبال ایجاد فضایی ساده، شیک و در عین حال گرم و دلنشین هستند. این ترکیب می‌تواند در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ استفاده شود، زیرا رنگ سفید باعث افزایش احساس فضا می‌شود و چوب روشن نیز به آن عمق و شخصیت می‌بخشد. همچنین، این ترکیب به راحتی با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی، از جمله مدرن، کلاسیک و روستیک، همخوانی دارد و انعطاف‌پذیری بالایی در ایجاد طرح‌های متفاوت به طراحان می‌دهد.

کابینت سفید و رنگ چوب روشن

رنگ کاشی‌های آشپزخانه

به صورت کلی در اکثر پروژه‌های انجام شده، رنگ سفید به عنوان یک رنگ مکمل به کار می‌رود. به عنوان مثال، رنگ اصلی کابینت‌ها طوسی و رنگ کاشی‌های مابین آن‌ها، سفید انتخاب می‌شود. اما شما می‌توانید با یک انتخاب شجاعانه، این قوانین نانوشته را از میان ببرید و سفید را به عنوان رنگ اصلی کابینت خود انتخاب کنید. رنگ دیگر انتخابی شما، مانند سبز، طوسی، آبی و غیره می‌تواند به عنوان رنگ مکمل و حاشیه‌ای برای کاشی‌های میان کابینت‌ها، استفاده شود.  

جمع‌بندی

در این پست در ارتباط با ست کردن رنگ سفید به عنوان رنگ کابینت، با دیگر رنگ‌ها صحبت کردیم. رنگ سفید به دلیل خاصیت خنثی‌ای که دارد، در اغلب اوقات به عنوان رنگ مکمل به خصوص در آشپزخانه به کار گرفته شده است. در حال حاضر استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی، هیچ منعی ندارد و به راحتی می‌توانید کابینت‌های خود را سفید انتخاب کنید.

 

افزودن دیدگاه