معایب دستگیره مخفی کابینت

زمانی که صحبت از دستگیره می شود، حتما شما در ذهنتان دستگیره های زاویه دار و طرح دار می آید که می توانند روی کابینت نصب شوند و ظاهر خاصی به آن بدهند. این دستگیره ها در کنار ظاهر جذاب پس از مدتی از رنگ و رو می افتند و ممکن است جنبه زیبایی کمتری داشته باشند. دستگیره مخفی کابینت، نوع جدیدی از دستگیره های موجود در بازار است که می تواند برای کابینت های جدید و مدرن مورد استفاده قرار گیرد. این نوع دستگیره به صورت روکار روی کابینت نصب نمی شود و جزء دستگیره های مخفی است. برای آشنایی با مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت و اینکه آیا آن را انتخاب کنید یا نکنید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کابینت بدون دستگیره خوبه یا با دستگیره   

 دستگیره یک اکسسوری جذاب است که از قدیم برای کابینت و کمدهای دیواری و غیر دیواری مورد استفاده قرار می گرفت. به هر حال برای باز و بسته کردن درب کمد و کابینت، نیاز به دستگیره می باشد. هر چقدر دستگیره زیباتر و جذاب تر، زیبایی کابینت و کمد دیواری نیز بیشتر می شود. اگرچه زمانی که صحبت از دستگیره می شود در ذهن همه شما، دستگیره های بزرگ و کوچکی می آید که روی کابینت و دیوارها نصب می شدند. ولی در حال حاضر دستگیره هایی نیز طراحی شده اند که می توانند به صورت مخفی نصب شوند و با یک فشار درب کابینت یا کمد دیواری را باز کنند.

اینکه کابینت بدون دستگیره خوب است یا با دستگیره بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. اما به طور کلی، در سبک های جدید طراحی دکوراسیون آشپزخانه، ترجیح بسیاری از طراحان استفاده از دستگیره های مخفی است. چرا که این دستگیره ها مطابق با مد روز طراحی شده اند و هیچ وقت قدیمی نمی شوند. علاوه بر این، امکان تمیز کردن حرفه ای تر و ساده تر کابینت را به شما می دهند. با این حال هنوز هم هستند افرادی که برای کابینت های کلاسیک ترجیح به استفاده از دستگیره دارند. بنابراین، نمی توان گفت که دستگیره مخفی کابینت بهترین گزینه است و نباید از دستگیره برای کابینت استفاده کرد و برعکس! برتری خاصی میان این دو گزینه وجود ندارد و بیشتر باید به مزایا و معایب آن ها توجه داشت.

کابینت بدون دستگیره خوبه یا با دستگیره   

معایب کابینت بدون دستگیره

با وجود مزایای کابینت با دستگیره مخفی، ممکن است این کابینت ها دارای معایبی نیز باشند. دستگیره مخفی کابینت، نسل جدیدی از دستگیره های موجود در بازار است که می تواند ضمن داشتن زیبایی، کیفیت بالایی نیز داشته باشد. اما در کنار مزایا، این کابینت ها دارای معایبی نیز هستند که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

  • تمیز کردن سخت

یکی از معایب کابینت بدون دستگیره تمیز کردن سخت آن است. این کابینت ها از نظر عملکرد به دو دسته آهنربایی یا مکانیکی تقسیم بندی می شوند. در صورتی که مدل آهنربایی این دستگیره ها را خریداری کنید، جای نگرانی از بابت تمیز کردن آن ها وجود ندارد. ولی نمونه های فشاری به دلیل اینکه باید با انگشت باز شوند، ممکن است زودتر از سایر کابینت ها دچار کثیفی گردند. از طرفی ممکن است به دلیل فاصله میان کانال هایی که در کابینت بدون دستگیره وجود دارند، امکان تمیز کردن حرفه ای آن محدوده وجود نداشته باشد.

  • هزینه بالای نصب کابینت

شاید به نظر برسد که دستگیره مخفی کابینت قیمت پایین تری دارد. اما باید بدانید که کابینت های بدون دستگیره در واقع دارای یراق آلات فلزی و محصولات مختلفی هستند. این موضوع باعث شده تا در فرآیند تولید کابینت و قطعات آن، یراق آلات مختلفی صرف شوند. در نهایت احتمال اینکه هزینه نصب این دستگیره ها نسبت به دستگیره های معمولی بالاتر رود وجود دارد.

  • تعویض نسبتا پیچیده

در صورتی که دستگیره مخفی کابینت شما به هر دلیلی خراب شود و عملکرد خود را از دست بدهد، تعویض آن نسبت به دستگیره های معمولی موجود در بازار سخت تر است. دستگیره های معمولی با پیچ و پیچ گوشتی به راحتی قابل تعویض هستند، ولی دستگیره های مخفی باید توسط افراد متخصص تعویض شوند. علاوه بر این، معمولا دستگیره های مخفی کابینت قابل تعمیر نیستند و باید حتما در صورت خرابی تعویض گردند.

معایب کابینت بدون دستگیره

مزایای کابینت بدون دستگیره

کابینت بدون دستگیره یکی از زیباترین انواع کابینت های موجود در بازار است که با ظاهر زیبا، لوکس و منحصر به فرد خود می تواند برای دکوراسیون داخلی خانه شما مورد استفاده قرار گیرد. کابینت های بدون دستگیره نسبت به کابینت های دستگیره دار دارای مزایای زیادی هستند. اول اینکه این کابینت ها به دلیل نداشتن دستگیره به راحتی قابل تمیز کردن هستند. دیگر نیازی نیست که نگران جرم گرفتن دستگیره کابینت ها باشید. علاوه بر این، این کابینت ها دارای مزایای متنوعی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • ظاهر زیبا و شیک

یکی دیگر از مزایای کابینت با دستگیره مخفی، ظاهر زیبا و شیک است. این کابینت ها بدون دستگیره های متنوع و طرح دار طراحی می شوند که این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های آن ها محسوب می شود. از این رو کابینت های بدون دستگیره می توانند برای آشپزخانه های مدرن و جذاب انتخاب بسیار خوبی باشند.

  • طراحی آشپزخانه امن

کابینت بدون دستگیره نسبت به کابینت های دستگیره دار امنیت بیشتری دارند. دستگیره مخفی کابینت برای کودکان امن تر هستند. اگر کودک شما متوجه نحوه باز کردن کابینت نشود، جای هیچ نگرانی از بابت باز و بسته کردن درب های کابینت وجود ندارد. این موضوع باعث شده تا دستگیره مخفی کابینت به عنوان یکی از بهترین دستگیره ها برای اجرا در آشپزخانه های افرادی که کودک و نوزاد در منزل دارند، تبدیل شود.

مزایای کابینت بدون دستگیره

  • ظاهر همیشه مد و مدرن

یکی از مزایای دستگیره مخفی کابینت این است که همیشه ظاهر مد و مدرن دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به ظاهر شیک کابینت و آشپزخانه خود اهمیت می دهید و می خواهید همیشه آشپزخانه ای خاص و منحصر به فرد داشته باشید، کابینت های بدون دستگیره بهترین انتخاب برای شما هستند. دستگیره مخفی کابینت می تواند کابینت های شما را مدرن و خاص جلوه کند تا بتوانید دکوراسیون داخلی خانه خودتان را به بهترین شکل زیبا و خاص جلوه دهید.

 

افزودن دیدگاه