ام دی اف درجه یک و ویژگی های آن

کمتر وسایل چوبی را می توان پیدا کرد که با چوب ام دی اف ساخته نشده باشد. در اکثر وسایل قدیمی و امروزی، به کار رفتن ام دی اف بسیار رایج است. دلیل این موضوع مقاومت بالای ام دی اف در برابر شرایط مختلف است. بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ام دی اف هستند، نیاز به خرید ام دی اف درجه یک دارند تا بتوانند از آن برای شرایط مختلف استفاده کنند. با توجه به اهمیت انتخاب بهترین مدل ام دی اف، در ادامه این مقاله از پارت تجارت قصد داریم در مورد ام دی اف درجه یک و ویژگی های مختلف آن صحبت کنیم.

ام دی اف درجه یک  

ام دی اف درجه یک، به ام دی افی گفته می شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف داشته باشد. لزوما چوب ام دی اف درجه یک، دارای مارک یا برند خارجی نیست. بسیاری از برندها و کارخانه های تولید کننده ام دی اف ایرانی، اقدام به تولید چوب های ام دی اف با کیفیت کرده اند تا بتوان آن ها را برای ساختمان های مدرن و لوکس امروزی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر به دنبال خرید ام دی اف درجه یک هستید، در اولین قدم باید با ویژگی های بهترین ام دی اف های موجود در بازار آشنایی داشته باشید. در این صورت خیالتان از بابت چوب ام دی افی که مورد استفاده قرار می دهید، راحت تر خواهد بود. از جمله ویژگی های ام دی اف درجه یک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت

یکی از خصوصیات ام دی اف درجه یک این است که این ام دی اف ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. یکی از مشکلات رایج در ام دی اف های بی کیفیت، آب خوردگی و خیس شدن آن است که موجب بالا آمدن چوب ام دی اف می شود.

  • امکان تمیز کردن آسان ام دی اف

ام دی اف درجه یک باید به گونه ای طراحی و ساخته شده باشد که بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. ام دی اف ها می توانند در هر محیطی مورد استفاده قرار گیرند و احتمال بروز لک روی این چوب ها وجود دارد. در این صورت تنها خاصیت تمیز شدن آسان ام دی اف است که می تواند به شما اجازه تمیز کردن ام دی اف را بدهد.

ام دی اف درجه یک  

  • قابلیت رنگ کاری و معرق کاری روی ام دی اف

ام دی اف های درجه یک باید به گونه ای طراحی شده باشند تا بتوان روی آن را رنگ کاری و معرق کاری کرد. در این صورت می توان بر اساس نظر مشتری، هر نوع چوب ام دی اف را برای هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار داد.

  • داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه

اینکه ام دی اف های چوبی در معرض ضربه قرار نگیرند، تقریبا غیر ممکن است. اما اینکه ام دی اف های چوبی آنقدر با کیفیت تولید شده باشند که در اثر ضربه دچار مشکل نشوند، بسیار حائز اهمیت است. 

  • قابل خریداری با قیمت مناسب

قیمت ام دی اف نیز بسیار حائز اهمیت است. البته به دلیل اینکه ام دی اف های درجه یک دارای کیفیت بالایی هستند، احتمالا باید با قیمت بالاتری نیز خریداری شوند. با این حال، فاکتور هزینه نیز می تواند از جمله خصوصیات ام دی اف درجه یک محسوب شود.

  • داشتن سطح صاف

وجود سطح صاف و صیقلی روی ام دی اف درجه یک نیز بسیار مهم است. ام دی اف هایی که سطح زبر و ناصافی دارند، نمی توانند در گروه ام دی اف های باکیفیت قرار گیرند.

  • داشتن مقاومت بالا در برابر خط و خش

ام دی اف های درجه یک نباید در اثر تماس با اجسام نوک تیز به راحتی دچار خط و خش شوند. بنابراین، یکی از بهترین خصوصیات این ام دی اف ها، مقاومت بالای آن ها در برابر خط و خش است.

ام دی اف درجه یک  

درجه بندی ام دی اف  

به طور کلی، ام دی اف ها از نظر کیفیت در درجه بندی های مختلفی ساخته می شوند. اما معمولا برندهای مختلف این چوب ها را از نظر کیفیت درجه بندی و تقسیم بندی نمی کنند. این شما هستید که باید با بررسی ویژگی های ذکر شده، بهترین چوب ام دی اف را برای استفاده در محیط های مختلف خریداری کنید. در حال حاضر، اکثر برندهای ایرانی و خارجی با توجه به استانداردهای جهانی اقدام به تولید چوب ام دی اف می کنند. بنابراین، می توان بر اساس نیاز هر یک از چوب های ام دی اف ایرانی یا خارجی را انتخاب و برای ساخت کابینت، کمد دیواری و ... مورد استفاده قرار داد.

 

افزودن دیدگاه