کابینت قابل شستشو چیست؟

کابینت قابل شستشو محصولی مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن و طراحی داخلی مینیمال است. این کابینت از متریال پلاستیک فشرده ساخته شده که به طور کامل ضد آب است. به دلیل داشتن این ویژگی برای محیط‌های مرطوب مانند حمام، رستوران، استخر و ظرف‌شویی مناسب است. در این مقاله به بررسی کابینت ام دی اف قابل شستشو می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کابینت ام دی اف ضد آب

ام دی اف از جمله متریال‌های پرمصرف برای ساخت کابینت است. ام دی اف نوعی چوب مصنوعی‌ است که از ترکیب خرده چوب و رزین تحت فشار با حرارت ساخته می‌شود. یکی از معایب این متریال این است که ضد آب نیست. به همین دلیل ضد آب کردن ام دی اف در مقابل رطوبت و آب آشپزخانه‌ها بسیار حیاتی است. برای ضد آب کردن ام دی اف، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود اما این روش‌ها معمولا متنوع نیستند.

بسته به نوع الیاف و چگالی، انواع مختلفی از ام دی اف وجود دارد. ام دی اف معمولی کمترین میزان مقاومت را در برابر عوامل خارجی را از خود نشان می‌دهد، نوع دوم مقاوم در برابر آتش بوده و برای محیط‌هایی با دمای بالا انتخاب مناسبی است. نوع سوم شامل محصولات مقاوم در برابر رطوبت و آب است که برای محیط‌های مرطوب مفید است. در این صورت می‌توانید ام دی اف سبز HMR Waterproof را انتخاب کنید. این محصول از الیاف ساخته شده است و به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند. در فرآیند تولید این محصول صفحات در معرض دمای 240 درجه سانتیگراد و فشار بالا قرار می‌گیرند تا به سطح فشرده سازی مناسب برسند و پس از تولید در برابر هرگونه تغییر شکل، مقاومت بالا دارند.

برخی از ویژگی‌های مهم کابینت ضد آب عبارتند از:

  • بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک
  • بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
  • سبک بودن این نوع کابینت
  • مقاوم در برابر حرارت
  • ضد خش
  • بهداشتی
  • ضد شوک
  • طول عمر بالا
  • مراقبت آسان
  • عایق رطوبت و حرارت
  • ضد حشره
  • قابل رنگ‌آمیزی

ضد آب کردن MDF می‌تواند آن را از آسیب‌های خارجی و تغییر شکل در برابر رطوبت حفظ کند. روش‌های مختلفی برای ضد آب کردن MDF وجود دارد. یکی از روش‌ها استفاده از ورق‌های نازک ضد آب بر روی ورق‌های MDF است. این ورق‌ها از جنس پلیمر بوده و از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کنند. اما در محیط‌های مرطوب، استفاده از این ورق‌ها به تنهایی ممکن است کافی نباشد.

برای محافظت مناسب از MDF در برابر رطوبت، می‌توان از محلول‌های ضد آب و آبگریز مانند آبگریز نانو ام دی اف استفاده کرد. این نوع پوشش با ایجاد پوشش شفاف و مقاوم در برابر رطوبت از تورم و از بین رفتن MDF جلوگیری می‌کند.

کابینت‌ها بیش از هر وسیله دیگری در آشپزخانه در معرض رطوبت و باد کردن هستند. به همین دلیل کابینت‌هایی که از نوع ضد آب هستند، سال‌ها کار می‌کنند. قسمت‌هایی که بیشتر در مقابل رطوبت و آب قرار دارند، مانند کناره‌های سینک، بیشتر آسیب می‌بینند. ام دی اف علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی به آشپزخانه می‌بخشد از کابینت‌ها نیز محافظت می‌کند.

کابینت ام دی اف ضد آب

کابینت ام دی اف ضد آب مغز سبز

ورق ام‌دی‌اف HMR یک نوع تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) است که به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، بسیار کارآمد به حساب می‌آید. این نوعMDF، محصولی مهندسی‌شده از الیاف چوبی است که با رزین و موم ترکیب شده است. بنابراین در برابر عوامل محیطی از جمله آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

رزین مورد استفاده در ساخت این کابینت سبز رنگ است. رزین به همراه موم مصنوعی، الیاف چوب سخت را به هم می‌چسباند و سپس آنها را به مرحله بعدی که مرحله تحت فشار قرار گرفتن است می‌فرستد. پس از گذراندن مرحله پرس، محصول نهایی برای استفاده در مبلمان، کفپوش و سایر کاربردهای داخلی آماده می‌شود تا زیبایی، کیفیت و دوام را به خانه شما بیاورد.

ام دی اف ضد آب Green HMR به روش خشک و با کمک تکنولوژی پیشرفته تولید می‌شود که می‌تواند آلاینده‌های محیطی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و کارایی و عمر مفید این محصولات را به میزان بسیاری افزایش دهد.

ام‌دی‌اف HMR برای محیط‌های مرطوب مناسب است و می‌تواند از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری کند. همچنین، این محصول دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از نمونه‌های معمولی MDF متمایز می‌کند. اما باید به معایب این محصول نیز توجه کرد. به عنوان مثال، ام‌دی‌اف HMR در مقایسه با چوب یا تخته سه‌لا سنگین‌تر است و ممکن است فرمالدئید (ماده‌‌ای مضر) را منتشر کند. همچنین، در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت بیش از حد، ممکن است متورم یا تخریب شود و در صورت عدم افزودن مواد بازدارنده آتش، قابلیت اشتعال بالایی داشته باشد. به همین دلیل، استفاده از آن در محیط‌هایی با حرارت زیاد توصیه نمی‌شود.

کابینت ام دی اف ضد آب مغز سبز

جمع بندی

کابینت ام دی اف محصولی مقاوم با کیفیت بالا است که رنگبندی متنوعی دارد. با توجه به نوع دکوراسیون داخلی می‌توانید از انواع رنگ‌های متناسب با کابینت MDF استفاده کنید. این کابینت با طراحی زیبا و ویژگی ضد آب خود، یک گزینه عالی برای دکوراسیون مدرن است. در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید می‌توانید برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه پارت تجارت در ارتباط باشید.

 

افزودن دیدگاه