ترمیم ام دی اف اب خورده

کمتر خانه یا ساختمانی را می توان پیدا کرد که بدون ام دی اف طراحی شده باشد. ام دی اف از جمله مصالح ساختمانی رایج است که می تواند برای ساخت انواع محصولات چوبی مانند کابینت، کمد و ... مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه بسیاری از مدل های ام دی اف (به ویژه ام دی اف های ضد آب) مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارند؛ اما خیس شدن کابینت ام دی اف، می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. البته به لطف امکان ترمیم ام دی اف آب خورده با روش هایی که در این مقاله از پارت تجارت به آن ها اشاره می کنیم، می توان تا حد زیادی ام دی اف های آب خورده و خیس شده را تعمیر کرد.

راهنمای مطالعه متن

خیس شدن کابینت ام دی اف

ام دی اف یکی از انواع متریال های چوبی مقاوم به رطوبت است. اگرچه احتمال آسیب دیدن ام دی اف در اثر خیس شدن وجود دارد؛ اما باز هم این چوب می تواند تا حد زیادی در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خودش نشان دهد. با این حال، پیشگیری بهتر از درمان است. اگر از ام دی اف استفاده می کنید، باید سعی کنید که آن را از رطوبت و خیس شدن دور نگه دارید.

متاسفانه در بسیاری از خانه های مسکونی به ویژه در آشپزخانه ها، شاهد باد کردن چوب ام دی اف هستیم. به ویژه در مکان هایی مانند کنار سینک ظرفشویی که احتمال ریزش و چکه کردن آب در ام دی اف وجود دارد. خیس شدن کابینت ام دی اف، در قدم اول می تواند باعث آسیب به لایه های ابتدایی ام دی اف شود. اما در صورتی که مراحل ترمیم ام دی اف آب خورده به درستی انجام نشود، کم کم آسیب ام دی اف به لایه های زیرین می رود و دیگر امکان ترمیم ام دی اف آب خورده به سادگی قبل وجود ندارد. به دلیل لایه لایه بودن ام دی اف، ترمیم ام دی اف آب خورده کار غیر ممکنی نیست. ولی باید در زمان مناسب و مطابق با اصول خاصی انجام شود. در این صورت نه تنها می توان از ام دی اف مجددا استفاده کرد، بلکه می توان در هزینه های ناشی از تعویض ام دی اف نیز صرفه جویی نمود.

خیس شدن کابینت ام دی اف

ترمیم ام دی اف آب خورده چگونه انجام می شود؟

همانطور که اشاره کردیم، ترمیم ام دی اف آب خورده کار غیر ممکنی نیست. در مواردی که ام دی اف آسیب زیادی ندیده باشد، می توان ترمیم ام دی اف آب خورده را با سرعت بیشتری انجام داد. اما در صورت تشدید آسیب، احتمالا نیاز به بتونه کاری نیز خواهید داشت. در ادامه در مورد نحوه ترمیم ام دی اف آب خورده صحبت می کنیم.

  • در صورتی که نیاز به ترمیم ام دی اف آب خورده داشته باشید، ابتدا باید سطح آسیب دیدگی ام دی اف را بررسی کنید. در مواردی، ام دی اف به دلیل خرابی بیش از حد، قابل ترمیم نیست و نیاز به تعویض آن است.
  • اگر لایه های رویی کابینت ام دی اف دچار خرابی شده باشند، می توان از سنباده های مخصوص ام دی اف برای تراشیدن بخش های آسیب دیده استفاده کرد. سپس، با زدن چسب ام دی اف و یا روکش مناسب روی ام دی اف، می توان از آسیب دیدن مجدد ام دی اف جلوگیری کرد.
  • اگر لایه های داخلی ام دی اف نیز آسیب دیده باشند، کار ترمیم ام دی اف آب خورده سخت تر می شود. در این صورت لازم است که از دستگاه های مخصوص و برقی برای ترمیم ام دی اف آب خورده استفاده شود تا لایه های داخلی ام دی اف نیز برداشته شوند. پس از اینکه لایه های آسیب دیده برداشته شدند، می توان از متریال های مناسب برای پر کردن ام دی اف استفاده کرد. در نهایت با زدن یک روکش همرنگ با ام دی اف، ام دی اف مجددا قابل استفاده خواهد بود. موادی که برای پر کردن ام دی اف استفاده می شوند، مواد بتونه هستند.

ترمیم ام دی اف آب خورده چگونه انجام می شود؟

در صورت خرابی بیش از حد کابینت آب خورده چه کار کنیم؟

در صورتی که حجم خرابی ام دی اف بسیار زیاد است و با دو روش ذکر شده، امکان تعمیر و ترمیم ام دی اف آب خورده وجود ندارد، لازم است که با افراد ارائه دهنده خدمات ترمیم یا تعویض ام دی اف ارتباط بگیرید. در مواردی هیچ راهی بهتر از تعویض آن قطعه از چوب ام دی اف نیست. پس اگر احساس می کنید که چوب ام دی اف باد کرده ممکن است به چوب های مجاور آسیب برساند، حتما به فکر تعویض آن تکه از ام دی اف باشید.

 

دیدگاه ها  
در صورتی که حجم خرابی ام دی اف بسیار زیاد است و . . . یکی از راه ها فشردن کناره های ان با هر ابزاری و ریختن چسب قطره ای داخل ان و . . . یا راه دیگر . . .
افزودن دیدگاه