گران‌ترین نوع کابینت کدام است؟

برای بسیاری از ما کلمه گران‌ترین، مترادف کلمه بهترین است؛ البته این موضوع در اکثر موارد نیز درست است. همه ما دوست داریم در خانه‌ای لوکس با بهترین تجهیزات زندگی کنیم، و برای ایجاد این تغییرات باید از قلب خانه، یعنی آشپزخانه شروع کنیم.

یکی از مهم‌ترین عناصر هر خانه، کابینت‌های آشپزخانه است، زیرا تمامی عناصر آشپزخانه و سالن پذیرایی مانند دکور پشت تلویزیون با چوب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این که فضای خانه شما چه سبکی داشته باشد یا ظاهر مبلمان و لوسترها چگونه باشد، تنها به نوع و ظاهر کابینت‌های شما بستگی دارد.

گران‌ترین نوع کابینت، انواع کابینت‌های چوبی است. این کابینت‌ها زنده‌ترین عناصر بی‌جان خانه هستند. در این مقاله قصد داریم گران‌ترین چوب برای کابینت را معرفی کرده و عوامل موثر بر تعیین قیمت یک کابینت گران را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

گرانترین چوب برای کابینت

چوب متریالی زیبا، ظریف، مقاوم و نسبتا گران‌قیمت است. المان‌های چوبی به خانه حسی گرما و کلاسیک می‌دهند، و به دلیل بافت و نقوش زیبایی که بر خود دارند، بسیار لوکس و دلنشین هستند.

 شما به سادگی می‌توانید رنگ و طرح مورد نظر خود را در میان طیف وسیعی از انواع چوب انتخاب کرده و تمامی عناصر خانه را با آن هماهنگ کنید، اما یک موضوع را هرگز از یاد نبرید، کابینت‌ها وظایفی مهم‌تر از لوکس بودن دارند، آنها باید مقاوم و کاربردی باشند. در ادامه با بهترین و گران‌ترین چوب‌ها برای کابینت آشنا خواهیم شد.

کابینت‌ها محل آماده‌سازی غذا و نگهداری از ظروف و مواد غذایی هستند، و انتخاب چوبی که مقاوم بوده و از لحاظ طرح و رنگ نیز مورد پسنتدتان واقع شود ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. بهتر است ابتدا با بهترین و گران‌ترین چوب‌ها آشنا شویم تا انتخاب را کمی ساده‌تر کنیم.

  • چوب گردو

چوب گردو محبوب‌ترین چوب در تهیه لوازم منزل است. چوب گردو نقوشی بی همتا داشته و طیف رنگی آن از قهوه‌ای روشن تا شکلاتی سیر متغیر است. در تهیه انواع کابینت، جزیره، میز و مبلمان می‌توان از چوب گردو استفاده کرد و به سادگی می‌توانید یک ست شیک و کلاسیک از این متریال زیبا تهیه کنید. با خرید چوب گردو، زیباترین جزیره آشپزخانه را برای خانه خود بسازید.

این چوب را به هیچ عنوان رنگ نمی‌کنند، زیرا نقوش زیبا و رنگ دلنشینی داشته و تنها آن را با ماده شفافی می‌پوشانند تا در معرض رطوبت و خوردگی قرار نگیرد، پس بهتر است به هنگام انتخاب رنگ چوب درخت گردو، بیشتر احتیاط کنید.

  • چوب بلوط

درختان بلوط متنوعی در سراسر جهان وجود دارد، که در میان آنها چوب بلوط قرمز و چوب بلوط سفید از همه مرغوب‌تر و محبوب‌ترند. چوب بلوط رنگ قرمز جذاب و منحصر به فردی دارد و برای ساخت مبلمان، سرویس خواب و انواع سرویس چوب مناسب است؛ اما چوب بلوط سفید استحکام بسیار بالاتری داشته و جذب آب ناچیزی دارد.

برای ساخت کابینت و هر سازه دیگری که در مجاورت رطوبت قرار دارد، بهتر است از چوب بلوط سفید استفاده شود. به دلیل مقاومت بلوط سفید در برابر رطوبت، از آن برای ساخت انواع شناور، اسکله و مبلمان فضای باز نیز استفاده می‌شود.

چوب بلوط سفید یکی از گران‌ترین چوب‌ها برای ساخت و ساز است، اما به دلیل مقاومت بالا و عمر طولانی ارزش بالایی نیز دارد، و می‌توانید بدون نگرانی از تخریب از آن استفاده کنید.

  • چوب درخت گیلاس

یکی از زیباترین و لوکس‌ترین چوب‌ها، چوب درخت گیلاس است. این چوب به نسبت سایر چوب‌ها نرم‌تر بوده و شکل‌پذیری بالایی دارد، با این وجود در برابر ضربه و پوسیدگی بسیار مقاوم است. این چوب رنگی زیبا و منحصر به فرد دارد، چوب‌های جوان قهوه‌ای مایل به قرمز هستند، و به مرور زمان و با شروع فرایند اکسیداسیون، به رنگ طلایی مایل به صورتی تغییر رنگ می‌یابند؛ البته این تغییرات زمان بسیار زیادی نیاز دارد و نباید نگران اکسایش زود هنگام کابینت‌های گیلاس خود باشید.

گرانترین چوب برای کابینت

عوامل موثر بر قیمت یک کابینت گران

عوامل متعددی بر تعیین قیمت کابینت موثر است، که مهم‌ترین آنها جنس است. چوب گران‌ترین متریال ساخت کابینت است، اما در میان چوب‌هایی که برای ساخت کابینت استفاده می‌شود، چوب سه درخت گردو، گیلاس و بلوط سفید گران‌تر و ارزشمندترند. سایر عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت عبارتند از:

  • متراژ: هر چه متراژ کابینت بالاتر باشد، چوب بیشتری در آن استفاده شده و گران‌تر خواهد بود.
  • ساخت: خرید کابینت آماده یا دست دوم بسیار به صرفه است، البته به هنگام خرید به متراژ و سلامت چوب آن توجه کنید. اگر کابینت را سفارشی بسازید قیمت بالاتری پرداخت خواهید کرد، اما خیالتان از بابت کیفیت و ماندگاری آن راحت خواهد بود.
  • طراحی: هر چه طراحی کابینت‌های شما ساده‌تر باشد، ارزان‌تر خواهد بود، اما به هنگام طراحی، کارایی کابینت‌ها را نیز در نظر داشته و هدر رفت فضا را به حداقل برسانید.

عوامل موثر بر قیمت یک کابینت گران

سخن پایانی

استفاده از چوب در ساخت کابینت ممکن است هزینه بسیار زیادی داشته باشد، اما برای تمام کسانی که دوست دارند یک خانه لوکس و رویایی داشته باشند، چوب تنها گزینه است. البته چوب‌ها هم قیمت نیستند و سطح مقاومت و کارایی آنها نیز یکسان نیست.

بهتر است با توجه به اقلیمی که در آن سکونت دارید و سبک خانه خود، چوبی مناسب جهت ساخت کابینت استفاده کرده و سایر المان‌های خانه، نظیر کفپوش‌ها، قرنیزها، لوسترها و سایر اقلام چوبی را با آن هماهنگ کنید.

 

افزودن دیدگاه