خم کردن ام دی اف

ورق های ام دی اف برای ساخت وسایل زیادی کاربرد دارند. ام دی اف به دلیل ویژگی های منحصربه فرد خود طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. خم کردن ام دی اف برای ساخت انواع وسایل چوبی بسیار ضروری است. روش خاصی برای انجام این کار وجود دارد. در صورتی که از روش های غیر استاندارد برای خم کردن این ورق های چوبی استفاده کنید، احتمالا با شکستگی چوب مواجه می شوید. در این مقاله از پارت تجارت شما را با روش اصولی خم کردن چوب ام دی اف آشنا می کنیم. برای یادگیری تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نحوه خم کردن ام دی اف و چوب به روش اصولی

اگر در زمینه تولید کابینت یا وسایل چوبی فعالیت دارید، باید با نحوه خم کردن چوب ام دی اف آشنا شوید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. روش شیارزنی یکی از مهم ترین شیوه های خم کردن ورق های چوبی به حساب می آید. در ادامه شما را با دو روش اصولی خم کردن ام دی اف آشنا می سازیم.

  • روش شیارزنی

طی چند مرحله ساده قادر خواهید بود با روش شیارزنی، ورق ام دی اف را خم کنید. قدم اول علامت گذاری است. خطوطی به فواصل ۱.۳ سانت بکشید. سپس با اره محل های علامت گذاری شده را ببرید. عمق خط برش فقط چند میلی متر باشد. دقت کنید که آسیبی به روکش ام دی اف وارد نشود.

اکنون باید خم کردن ام دی اف را آغاز کنید. ام دی اف را از دو طرف بگیرید. برای خمیدن چوب ها فشاری متوسط وارد کنید. وقتی قوس مورد نظر شما ایجاد شد، ام دی اف را در قالب قرار دهید. قالب را می توانید به صورت آماده تهیه کنید یا به صورت دست ساز طراحی نمایید. برای ثابت ماندن ورق های چوبی می توانید از میخ یا پیچ استفاده فرمایید. در نهایت نیز قسمت های شیار را با خاک اره و چسب پوشش دهید. دقت داشته باشید که چسب کاملا خشک شود.

نحوه خم کردن ام دی اف و چوب به روش اصولی

  • استفاده از دستگاه پرس وکیوم

یکی دیگر از روش های خم کردن ورق های ام دی اف استفاده از دستگاه است. قطعا این روش نسبت به شیوه شیارزنی بسیار آسان تر و بی دردسرتر به است. خم کردن ام دی اف با استفاده از دستگاه، بسیار سریع انجام می گیرد. شما می توانید به طور همزمان چندین ورق را خم کنید. بهتر است از دستگاه های سیلیکونی برای انجام این کار استفاده نمایید. برای خم کردن ورق ها مراحل زیر را طی کنید:

  • چند لایه ورق چوبی را با استفاده از چسب روی هم قرار دهید.
  • ورق های آماده را در فاصله معین در قالب های دستگاه بگذارید.
  • پس از گذشت زمان معین شده، ام دی اف های خم شده را تحویل بگیرید.
  • زمان لازم برای تکمیل فرآیند خمیدگی در دفترچه راهنما وجود دارد.

بهترین روش خم کردن ورق ام دی اف

با دو روش خم کردن ام دی اف آشنا شدید. هر یک از این راه ها مزایا و معایبی دارند. انتخاب روش با توجه به نیاز و شرایط شما انجام می گیرد. دستگاه های وکیوم فضای نسبتا زیادی را می طلبند. از سویی دیگر انجام کار با این تجهیزات بسیار سریع است. روش شیارزنی به فضای زیادی نیاز ندارد. با این حال دردسرهای این راه بسیار بیش تر از دستگاه است. پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب روش به نیاز و بودجه خود دقت نمایید. اگر کارگاه یا فضای مناسبی برای نگهداری دستگاه ندارید، بهتر است از روش شیارزنی برای انجام کار استفاده فرمایید. در صورت داشتن فضا و بودجه کافی بهتر است دستگاه را جایگزین روش شیارزنی کنید.

بهترین روش خم کردن ورق ام دی اف

ورق های ام دی اف کاربرد زیادی دارند. از این چوب ها در طراحی مبلمان، کمد و کابینت ها استفاده می شود. اگر در حوزه ساخت این وسایل فعالیت دارید، باید بتوانید به طور اصولی آن ها را خم کنید. در این مقاله شما را با صفر تا صد روش خم کردن ام دی اف آشنا کردیم. شما همچنین می توانید ورق های ام دی اف مورد نیاز خود را در کیفیت بالا از وب سایت پارت تجارت تهیه فرمایید. برای تماس با ما از شماره های درج شده در سایت استفاده کنید.

بهترین قمیت ورق ام دی اف در پارت تجارت

 

افزودن دیدگاه